El treball híbrid, un repte més que tecnològic per departaments de RH

El treball híbrid, un repte més que tecnològic per als departaments de RRHH

El diari Expansión ha publicat recentment un interessant reportatge sobre el treball híbrid i com aquest model d’organització de temps i espais de treball és incompatible amb el “cafè per a tothom”. És a dir: que cada empresa ha d’apostar per un model híbrid adaptat a la seva activitat, perfils professionals o tipus de clients. Microsoft, Tel’efónica, Boston Cosulting o Repsol van expressar a través dels seus gestors de RRHH com estan duent a terme la transformació cultural necessària per garantir el rendiment i donar com a resultat aquesta nova realitat. 

Des d’IN2 treballem des de fa més d’una dècada en el desenvolupament de tecnologia orientada a facilitar la digitalització d’empreses i serveis i apropar-la a l’usuari d’una manera senzilla, segura, eficient i, sobretot, flexible. Gràcies a la nostra experiència amb clients de tots els sectors, sabem que existeix la tecnologia necessària i que funciona. I hem identificat alguns dels problemes als quals s’enfronten les organitzacions i que tenen més a veure amb la funció de RRHH que amb la TI:

  • Actualitzar els coneixements dels seus empleats perquè se sentin còmodes amb l’ús d’aplicacions i programari de tot tipus
  • La cura del benestar de la força de treball que va molt més enllà del que fins ara es treballava des de PRL
  • Establir canals de comunicació eficaços, adaptats a les plantilles globals i disperses i que mantinguin elevat el compromís i la motivació dels empleats.

Sens dubte, una de les mesures que s’han de prendre per millorar la gestió dels empleats en un entorn híbrid és unificar al màxim les eines perquè no hi hagi dispersió d’opcions i, alhora, garantir un entorn de treball en línia segur i no invasiu de l’àmbit personal i familiar. Aquestes dues qüestions són clau per garantir la conciliació de la vida laboral i familiar i establir sistemes que garanteixin la productivitat. I la seva principal conseqüència és haver de gestionar globalment amb un enfocament individual. Perquè cada empleat és únic i la seva manera d’adaptar-se a l’entorn híbrid, també. 

Segons un estudi realitzat per Boston Consulting Group, el 90% dels directius diuen que l’èxit del model híbrid també requereix una transformació del model de lideratge, que ha d’incloure competències com la presa de decisions àgil, la gestió de la confiança en l’equip i les estructures líquides.  Un repte que, com podeu veure, no és només tecnològic.

Webinar-IN2-Beezy

Vols saber més de la mà dels nostres experts?

Inscriu-te al nostre proper webinar!


Per Marisa Cruzado

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Scroll to Top