M3 – Maturity Model Methodology

Com abordar la transformació digital amb coneixement de causa i un pla d’acció que tingui en compte tots els àmbits necessaris?

El procés de transformació digital per a una organització o departament és un camí, sovint llarg i difícil.

Sabem ben bé el que és, el que representa per a la nostra organització en tots els seus àmbits?

Com de lluny n’estem de tenir un bon nivell de transformació digital?

Què hem de fer per millorar el que tenim?

Com podem saber en quin punt d’aquest camí estem?

Per respondre aquestes qüestions hem treballat conjuntament amb experts per desenvolupar una metodologia orientada a identificar el grau de maduresa d’una organització en un determinat àmbit, la nostra M3 (Maturity Model Methodology). La M3 ens permet identificar on som, quant camí ens falta per recórrer i com hem d’arribar al final.

La metodologia M3 te les següents característiques:
  • Mirada experta
  • Visió 360º
  • Anàlisi objectiu i estructurat de la situació real
  • Estructura per nivells
  • Us permet orientar els vostres objectius i estratègies

M3 – Un model de maduresa de 4 nivells

Un model de maduresa és una eina que orienta les organitzacions sobre les etapes que han de recórrer per optimitzar un dels seus àmbits o processos.

A través de la nostra metodologia M3 n’hem creat un, basat en 4 nivells de maduresa, per mesurar el procés de transformació digital d’una organització:

01

Digitalització de continguts

L’ús de la tecnologia és acceptat però limitat: La informació està digitalitzada, documents en PDF, mails, full de càlcul… però la gestió continua sent manual i el seu ús és local.

02

Digitalització de processos

Les tecnologies de la informació s’usen de manera habitual dins de l’organització. Existeixen sitges d’informació, però la informació i els processos associats estan digitalitzats. Es garanteix la traçabilitat de les accions realitzades sobre la informació.

03

Automatització de processos

L’organització ha adoptat una cultura tecnològica que afavoreix l’ús transversal de la informació mitjançant eines tecnològiques. Existeix interoperabilitat entre els sistemes i processos que gestionen la informació.

04

Operacions digitals

L’organització està automatitzada, el client és el centre del sistema d’informació i es troben noves maneres d’explotar la informació generada. S’aconsegueixen noves formes d’expansió integrant negoci, operacions i el desenvolupament tecnològic.

A més, contempla tots els àmbits que cal tenir en compte, no només el tecnològic:

En vols saber més? Vols saber en quin nivell et trobes?

Visita el nostre qüestionari personalitzat per departaments de Gestió de Persones.

Scroll to Top