IN2 Stories

Consell Insular d’Eivissa

Descripció del projecte

Desenvolupament d’una Plataforma SOA d’Interoperabilitat 

El Consell Insular d’Eivissa és actualment la més alta institució de govern de l’illa. 

El Consell buscava dotar a l’administració d’una eina d’interoperabilitat amb les diferents administracions de les Illes Balears i utilitzar de manera coordinada un repositori de serveis i processos, tant pels sistemes de nova creació com pels existents. 

Per a això sol·licita el desenvolupament d’una Plataforma SOA d’Interoperabilitat. 

El projecte de desenvolupament de la Plataforma d’Interoperabilitat del Consell Insular d’Eivissa (emmarcat en el pla Hanibal) ha suposat la consultoria, el desenvolupament, la implantació i la posada en funcionament d’una plataforma SOA basada en la suite WSO2, Liferay i Alfresco que permet interactuar de forma efectiva a les diferents administracions de Balears i utilitzar de manera coordinada els sistemes de nova creació i els existents. 

L’existència d’aquesta plataforma garanteix, per a qualsevol escenari i independentment del proveïdor seleccionat, la màxima utilització de funcionalitat, a través de l’ús d’un autèntic repositori de serveis i processos, reutilitzables entre diferents administracions, i accessible, de forma segura, per qualsevol Administració Pública autoritzada que compti amb integració i connexió a la xarxa SARA. 

La plataforma està basada en la utilització de components de fonts obertes (Open Source) de maduresa adequada, amb suport dels seus desenvolupadors originals (versions Enterprise Edition) el que permet la plena explotabilitat de les seves funcionalitats garantint alhora el seu correcte acompliment en Alta Disponibilitat. 

Desenvolupament d’una Plataforma SOA d’Interoperabilitat pel Consell Insular d’Eivissa basada en: 

  1.     El bus de serveis: WSO2. 
  1.     El gestor documental: Alfresco. 
  1.     El sistema de portal: Liferay. 
  1.     La suite per generar informes: Jasper Reports. 
  1.     El monitoratge d’aplicatius: Hyperic.

Hem d’emfatitzar que l’orientació total a serveis ha permès publicar els tràmits com a serveis, amb els seus propis indicadors d’estat i nivells de serveis (SLAS), fins a consolidar un Model de dades, que actua com a Capa d’abstracció, mitjançant Data Services conforme als estàndars SOA. 

L’entorn tecnològic és Liferay, Intalio, WSO2, Alfresco i J2EE.

Informació del projecte

Client: Consell Insular de Eivissa 

Localització: Eivissa 

Empresa: Consell Insular de Eivissa 

Sector: Administració Pública