Com és palès i evident, estem vivint en circumstàncies extraordinàries (en el sentit literal del terme) i hem hagut de canviar multitud d’aspectes de la nostra vida: des de treballar principalment des de casa fins a portar la cara tapada amb un tros de roba… La pandèmia ens ha obligat a córrer a l’hora d’introduir la transformació digital en les nostres vides, la qual cosa saben molt bé, per exemple, els qui tenen fills en edat escolar!
Un més d’aquests aspectes d’evolució digital ha estat l’atenció assistencial als ciutadans per part dels centres de salut. Tot i que s’havia començat tímidament a implantar mecanismes que estalviaven la visita presencial, ara això s’ha convertit en la norma i no en l’excepció:
Font: https://www.ccma.cat/324/el-coronavirus-capgira-latencio-als-cap-ara-la-majoria-de-visites-es-fan-per-telefon/noticia/3050475/
Tanmateix, en el marc de l’atenció especialitzada (el metge especialista que ens atén, per exemple un oftalmòleg o un cardiòleg) no hi havia fins ara una eina que ajudés a fer visites virtuals. És per això que el Departament de Salut va posar en marxa dues iniciatives la passada primavera, la videoconsulta i l’eConsulta AE.
I dins de la llarga relació que tenim amb el Departament de Salut, aquest ha confiat en nosaltres, en col·laboració amb T-Systems, per dissenyar i desenvolupar aquesta eConsulta per Atenció Especialitzada.
Pàgina Principal de l’eConsulta AE
Fet el pilot amb l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, la rebuda per part dels professionals assistencials ha estat molt positiva.
Aquesta eina, també integrada en el portal del ciutadà La Meva Salut (LMS), permet al ciutadà que ja té una relació establerta amb un especialista de comunicar-se amb ell mitjançant un xat asíncron. Ha estat desenvolupada amb tecnologies punteres ( Angular, Openshift, FHIR…) i és només una primera peça d’un seguit d’eines i utilitats que vindran per quedar-se i de ben segur que ajudaran a fer-nos la vida més fàcil a tots plegats!